Nytt år nye muligheter + uoffesiellt stevne Kløfta

 

Det er nesten litt flaut og skrive om men nå har vi konkurrert i 2 år uten og gå ett eneste løp uten og rive.    Ok det har blitt mange feltfeil også, men det at Chilli river hindre er det som har fratatt oss de fleste mulighetene til og ta napp.  Vi har gått utallige kurs, hatt fantastiske treningsvenner som har oppmuntret, kommentert og hjulpet oss på treninger, flotte og flinke instruktører som har gitt mye bra konstruktiv tilbakemeldinger, men alikevel er det dette ene rivet da.  OG  HVA ER GRUNNEN?  Jeg håper og tror jeg har funnet løsningen, mine ARMER,  høyt og lavt  i konstant bevegelse.

På treninger er jeg veldig bevist hvor jeg har armene og hun river mindre når armen er helt i ro.  Slipper jeg armen ned, faller Chilli ned, jeg må også være veldig bevist på at jeg ikke stikker fra henne over hoppe hindre, da er hun mere fokusert på og ta igjen meg enn og hoppe.  Det er sikkert flere faktorer som spiller inn men dette er nok de 2 som jeg må jobbe mest med

I høst/vinter har vi trent masse på felt og  jeg synes hun er blitt utrolig god, kan ikke huske sist hun feilet på ett eneste:-)  Vi har også trent mye på at hun skal lære seg og gå av på «gå» kommando og ikke på at jeg beveger meg og så sier gå ( eller gjør det samtidig ).

 

På lørdag 21.01 startet konk.sesongen med uoffesielt tevne på Kløfta og målet var og komme igjennom banen uten riv, men desverre, 1 riv ble det nå også.  Hoppehinder mellom bom og rør.  Hun står kjempefint jeg går for langt i fra, hun får gå signalet når jeg er mellom hopphinder og rør inngang, armen min er oppe og går ned.  Det første jeg tenkte var, nå river hun, og det gjorde hun selvfølgelig – jeg gjorde 2 feil på en gang, stakk i fra og beveget armen.  6 plass 5 feil .  I åpen disket vi ved hinder nr 6 feil rør inngang og deretter ble alt tull og tøys – men vi fullførte uten riv!!!  Så er det ikke disk så er det riv.

Neste stopp er Moelv 3-4 februar – i mellomtiden skal det finpusses på armer, kanskje jeg skal løpe med manualer? da orker jeg nok ikke og løfte armen så mye:-)

2 svar til Nytt år nye muligheter + uoffesiellt stevne Kløfta

  1. Solveig sier:

    Skal du begynne å løpe med manualer, da må jeg komme og se😀 Når du er SÅ bevisst på armene dine, blir du nødt til å huske det på konkurranser – ganske snart….

  2. Alle har noe å slite med, du har fått noe konkret hva du skal huske på, kanskje vi skal bække hverandre opp når det gjelder armbruk😉

Legg igjen en kommentar

