tur,trening og flytting

En flott helg med strålende vær som må utnyttes.  Vigdis og  jeg gikk en vår faste helgerunde som er fra Fossum gml skole, mot østernvann men vi tar av litt før vi kommer dit og går ned en fin vei (starten av Bogstad rundt) ned gjennomskogen og kommer ut ved Lathus igjen. Turen tar ca 1,5 time i rolig gange. Der møter vi sjelden noen oghundene kan gå løse.  Det er ikke lett og ta oppstilt  bilde av 3 hunder samtidig når det er kun en som kan sitt og bli:-)Masse lek moro og pinnekasting

hvor ble pinnen av???

2 av 3 på oppstilt bilde

er vi ikke fine??

Søndag ble den store flyttedagen, først Skui hvor vi også trente litt .  Jeg var superfornøyd med at Chilli hun følger meg bra, men river noe når hun blir overivrig og skal ta meg igjen.  Idag fikk vi trente 180 gr sving som gikk strålende for jeg klarte endelig og plassere meg riktig.  Nå har det gått opp et lys for meg og  .Tigra er stort sett grei og er lykkelig bare hun kan få løpe rundt på banen med ball i munnen og ta noen felthindre når hun har lyst. Neida ikke hele tiden .  Hun må jobbe litt også.  Hun gjør alt bare jeg husker på og være med på hvert eneste hinder.  På trening  og flytting var Solveig, Nina, Gro, Martine, Gro, Kari og Petter.  Så var det en times pause – dro ut til Løkenes og gikk tur i mørket.  Smart og ha ny hodelykt liggende hjemme!!  Så var det og flytte hindrene fra Løkenes og ut til Dikemark.  Vi hadde fått beskjed om at vi kunne komme når vi ville fordi de hadde sprangstevne og var ferdig tidlig , velvel , der var deet som normalt – de var ikke ferdig -dvs det var trening og vi måtte vente til nesten halv åtte før vi kunne gå inn.  Men da gikk det fort.  Deilig og ha folk som stiller med hengre – da går det fort o lesse på og av.  Enda bedre var det og komme hjem for det begynte og bli ganske kaldt og ikke minst var Tigra og Chilli lykkelige for de hadde ventet lenge på middagen.

dette kaller jeg og slappe av

2 svar til tur,trening og flytting

  1. solvt sier:

    En slitsom dag for både to- og firbente🙂 Er det virkelig et sted i nærheten av Østernvann som man ikke møter noen? Det må du fortelle meg om ved en passende anledning….

  2. BeateH sier:

    Høres ut som en herlig tur!

Legg igjen en kommentar

