trening skui 09.09

Gro, Solveig, Vigdis og jeg var på trening idag.  Gro hadde lyst og gå kl 2 banen fra maridalen noe som passet meg fint da den var ganske lik kl 1 banen hvor vi disket og hadde en grei forbipassering av rørhinder.  Fikk hjelp av Solveig hele veien – og den hjelpen er uvurderlig-takk. Pøvde og løpe både på høyre og venstre side av hinder 4-røret og etter endel testing fant vi ut at at venstre side fungerte best, da jeg kan sende chilli over hinder 3 og så få ett godt forsprang og kan komme meg nærme hinder 5.  Jeg må ikke rope chillichillichilli mellom hinder 4-5  dda lukker hun ørene:-) og raser bare videre.  Ropte navnet en gang, brukte arm(er) og kropp -fikk full oppmerksomhet uten at hun mistet fart . Kom meg til enden av 5 og fikk sendt henne over hinder 6 og kunne stikke rett til slalomen.  Da hun tok hinder 6 – løp jeg for langt ned i slalomen samtidig som jeg glemte og gi kommando – så da løp hun rett forbi.  Men jeg var bare så glad for at hun tok hinder 6 av seg selv at det måtte bare belønnes. resten gikk fint. fra rør etter slalom gikk jeg mellom hinder 10 og 11 og kalte inn, fremsending til hinder 12 gikk bra og så tullet jeg det til med og ta ett blindbytte mellom hinder 13 og 14 uten og bruke noen signaler.  Forsøkte igjen men tok ett foranbytte (selvfølgelig etter tips fra solveig) og det fungerte helt supert.  Solveig påpekte at jeg knytter hånda når jeg bruker den til og vise frem.  aner ikke hvorfor jeg gjør det.  Gro nevnte at jeg går mye bedre på trening enn på konkurranser og det er helt korrekt.  Må jobbe med og finne måter og snu stresset og presset jeg setter på megselv og chilli i konk.  Solveig gav meg et tips om og visualisere treningssted, lukt når jeg går ut på banen.    Veldig fornøyd med kveldens trening ,  Solveig fikk meg tilogmed til og trene fremadsending med Tigra🙂 , Må huske:

Rope Chilli kun en gang  og ikke chillichillichilli -få bort knytteneve når jeg viser ut/frem.    sikkert litt til men det husker jeg ikke nå.

2 svar til trening skui 09.09

  1. solvt sier:

    Du husker utrolig mye🙂 Når du skriver «sende over hinder 3» er jeg ganske sikker på det betyr hinder 4, og at du ligger etter i nummereringen i teksten helt til hopp 7. Men – hva gjør vel det når treningen gikk SÅ bra og Chilli fulgte deg som en drøm🙂

  2. Ann-Cathrin sier:

    det har du så rett i, er det rart det ikke går helt som det skal no¨år jeg ikke klarer og telle antall hindre engang:-)

Legg igjen en kommentar

