ukesoppsummering

Lydighetstrening mandag, vi jobbet med klasse 2 hopp over hinder – det gikk ikke så veldig bra, skal sitte etter hopp og det var noen veldig skjeve sitter, men hun hoppet jo tilbake-så det har vi jo igjen for og trene agility. tirsdag, var på informasjonskurs/møte med bærum hundekjørerklubb. hm de varmer ikke opp hundene før løp – det syns jeg var litt rart – men de blir jo varme mens de går/løper. hun gikk også igjennom forskjellige typer seler, hvilke vi ikke skal bruke og hvilke som kan brukes. Det som var nytt formeg var at strikk mellom fører (vedheng🙂 ) og hund ikke skal være lengre enn 30-40 cm fra skitupp til feste på sele.skal trene med Bærum trekkhundkl om 14 dager. onsdag jenteklubb, torsdag teater med jobb kollegaer, fredag fri og langtur ( geir har gått med hundene de dagene jeg ikke har vært hjemme. Lørdag var det uoff. stevne og jeg trodde jeg hadde god tid – MEN når man kjører feil og ender nesten i Vormsund eller Kongsvinger eller hvor nå enn jeg var – da teller hvert eneste minutt. rakk akkurat briefing. Så mange 8 tall har jeg ikke briefet på det jeg kan huske og jeg var fremdeles litt stressa – så det kom ikke som noe sjokk at jeg glemte banen. så disk. Ag banen passet oss(meg)bedre, litt mere handling. Men når bommen står 1 meter fra mønet -og jeg var forsen med og få kontakt -så måtte det gå som det gikk. Chilli tok bommen:-) og det er vel det jeg må trene på -riktig timing av kommando. Gledet meg til og gå med Tigra – hun tjuvstartet og tok meg litt på senga så ble hengende litt etter og fikk ikke riktig tatt det igjen. men hun er ganske stødig da. Jeg gjorde et foranbytte etter bom, men mistet henne bak ryggen (aner ikke hva som skjedde) hun var plutselig på høyre side bak meg, og før jeg ante noe hadde hun gått over til venstre og tok hopphindre riktig. full fart over bommen, ikke felt – selvfølgelig og litt for stor fart gjennom hjul så hun fortsatte rett frem litt forlenge – da jeg igjen var litt sen med og vise vei. kom på en ting til jeg må bruke masse tid på-fremadsending. 2 siste hindre for Chilli var pølse og hopp og når jeg ligger litt bak (ikke veldig unormalt) venter hun på meg. Søndag-ag trening med Asker, der fikk vi til mye bra. Chilli gikk hele slalomen (venstre) og jeg kunne bevege meg 4-5 meter fra. høyre slalom går ikke like bra (ennå) der må jeg holde munn og løpe ved siden av og se rett frem. vi trente også endel på serpentiner, hun river mye selvom det er lav høyde. virker som hun ikke konsentrerer seg når det er lav høyde. eller så står jeg i veien (ikke uvanlig det heller). Nå er en ny uke startet og nye muligheter, ag trening onsdag og tønsberg lørdag -Tigra Søndag med Chilli -Gleder meg.

Ett svar til ukesoppsummering

  1. solvt sier:

    Da er det jamen liv i bloggen igjen – så bra! Da håper jeg at jeg får se dere på lørdag!

Legg igjen en kommentar

