utstilling, spor og agility 17.11

Ser det er noen dager siden sist.  Tenkte jeg skulle bruke bloggen som en huskeliste over hva jeg har gjort men da hadde det kanskje vært en ide og oppdatere litt oftere.

Forrige helg, Kongsberg valpeshow m/chilli – tja hva kan man si – dårlig fører fikk henne ikke i trav så hun ble uplassert, men ellers med god kritikk – og så var det veldig bra sosial/miljøtrening da.  Helgen før gikk vi spor – kun Chilli – i snøen – det fungerte greit men det er morsommere og gå om vi er flere. også trenger jeg litt veiledning.  Flere burde være med og prøve. Det er en veldig bra bruksgruppe i Asker HK.

Onsdag 12 – trente på skui m begge hundene. Trente felt m Chilli -, trengte 3 hjelpere men det funka til slutt. Når Solveig spør meg om hva jeg skal trene på – skal man tenke på alt- kan ikke hun si hva jeg skal gjøre så går det så mye bedre:-)

men jeg må: Husk og belønne ned mot bakken!!!! og husk og ta med musematte/lokk eller noe annet lite og rundt på trening. Det hadde jeg ikke med på trening søndag.  Men det gikk ganske bra fordet. Når hun så oppgangen til stigen gikk hun 1 meter opp og snudde og gikk ned igjen og stod helt stille. Hvem har sagt til meg at det er jeg som bestemmer hva vi skal gjøre – den personen burde sagt det litt tydligere.   jeg var ganske sliten på søndag kveld da vi hadde vært hele dagen på Kilemoen og gått spor

Og det gikk så bra – Chilli  tok sporet med en gang og raste frem, jeg måtte virkelig holde igjen og snuta var nede 90%. Så gikk vi sporet som Tor hadde lagt / vinkel og det gikk like bra.  Jeg ble så imponert.  Vi la også et U spor – men der rota jeg litt så det ble ikke helt topp. Vi gikk 2 spor til (korte) etter lunsj men da var hun nok veldig sliten og gikk endel på overvær.  Tigra fikk også prøve seg – men hun satt seg bare ned og ventet på en kommando:-) er ikke så lette når man har blitt dirigert i 7 år og skulle tenke selv.  Vi får prøve oss frem på en enklere måte.  Ellers er det bare så morsomt og gå AG med Tigra hun er virkelig i en

«aim to please»modus. Menjeg var som sagt ganske sliten etter og ha vært ute hele dagen så hodet fungerte ikke helt , var ikke helt fokusert – ble litt tull – men det takler Tigra så lenge det er godbiter og hente.

Catrine – du må snart komme og ta litt flere bilder av Chilli som jeg kan legge ut🙂

3 svar til utstilling, spor og agility 17.11

  1. solvt sier:

    Hihi – jeg liker så godt at folk tenker selv – bare jeg får dem til å tenke slik jeg vil😀

  2. BeateH sier:

    Var du på Kongsberg?! Det var jeg også, men jeg så ikke deg der. Du var der kanskje på lørdagen? Ja, du må gjerne blogge litt oftere så får jeg fulgt med🙂

  3. Mona sier:

    Jeg er stygt redd for at Xena kan gjøre akkurat det samme som Chili gjorde på stigen – vi trener i trappen hjemme og da er det jo noen trinn opp, snu, gå ned igjen og touch. Men det gjenstår å se.

Legg igjen en kommentar

